miercuri, 5 octombrie 2011

Termometru cu display de Nokia 3310




Mi-am dorit intotdeauna sa-mi fac propriile montaje electronice...Lucrul cu microcontrolere mi se parea - pana nu demult - ceva inaccesibil. Dar am descoperit PicBasicPro si, relativ repede, am putut , mai intai modifica si mai apoi scrie propriile programe. Acesta este un proiect propriu. Am folosit 2 senzori de temperatura DS18B20, un PIC 16F648A, un display de Nokia 3310 (5110). Ce a rezultat puteti vedea in fotografii...ideea initiala era de folosire in autoturismul propriu ; din cauza unghiului de vizualizare defectuos am renuntat la ideea montarii termometrului pe lampa plafoniera. Voi prezenta intr-un post ulterior ce varianta am ales...

5 comentarii:

  1. Don Fratello ma uitam dupa proiectul dv. cu statia de lipit cu lcd nokia__imi place acest model de display (5110 mai nou)si am vazut ca sunteti cam singurul care se pricepe sa scrie grafica pentru el ,vroiam sa folosesc (sa readaptez) pentru letcon pe 220v_salutare si o zi buna

    RăspundețiȘtergere
  2. imi place , ai folosit la maxim spatiul, ce soft ai folosit pentru grafica ( eu am descarcat xdlcd_font creator) dar nu am mai avut timp ca am inceput sa lucrez simbata , am vrut sa invat si eu dar timpul.....m-a inebunit cu arduino , am inceput sa urasc acesta mica platforma_multam de raspuns si o zi buna___tot DAN

    RăspundețiȘtergere
  3. Salut ! Multumesc pentru aprecieri !
    Pentru grafica NU am folosit niciun alt soft. Caracterele sunt definite in program (PicBasicPro, singurul pe care il stiu cat de cat ...). E mult de munca si, intr-adevar !, timpul nu mai imi ajunge nici mie pentru astfel de proiecte. Momentan am abandonat aceste proiecte, desi aveam in plan si un ceas/termometru cu acest display. Am facut o varianta, cu DS1307 (http://www.picbasic.co.uk/forum/showthread.php?t=327&page=8), dar voiam un upgrade cu DS3231 ...Poate candva !

    RăspundețiȘtergere
  4. ds3231 parca este un timer_erau niste micromodule pentru arduino_te dai la chestii digitale full__
    eu am crezut ca grafica la lcd se face cu un soft plus imagine bitmap conversie binar_bla_bla____de vina este youtube,cred ca m-a prostit de tot , sau nu am cautat eu bine__o sa studiez si eu picbasic , dar la citi neuroni mai am nu stiu ce o sa se lipesca de mine__sa fii iubit _o zi buna

    RăspundețiȘtergere
  5. dacă ai folosi un OLED, cum este cel de 0,96”, s-ar vedea perfect din orice unghi și ar sta bine și pe plafonieră.

    RăspundețiȘtergere